Renault Midlum 4x4 DXi 300 - CAS 20 4000/250/S2Z
- Podrobnosti
- Aktualizováno: 24. 6. 2019 18:51
- Zveřejněno: 1. 5. 2016 3:48
Cisternová automobilová stříkačka postevená na podvozku Renault Midlum 300 DXi slouží našemu sboru od října 2010 a je používána jako tzv. prvovýjedový automobil. Podvozek s tuhými nápravami má pohon 4x4 s dvojmontáží na zadní nápravě, s připojitenou přední nápravou a uzávěrkami předního a zadního diferenciálu a je určen pro smíšený provoz, tzn. pro provoz na zpevněných i nezpevněných komunikacích a do středně těžkého terénu. Světlá výška podvozku je 280 mm (+ - 5 mm). Podvozek je poháněn šestiválcovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 7.2 litrů, který plní normu EURO 5. Výkon motoru je 220 kW, respektive 300 koní při 2200 ot./min. s točivým momentem 1070 Nm, který je k dispozici od 1200 do 1800 ot.min.
Samostatně odpružená kabina veze družsto o počtu 1 + 5 (velitel + 5 hasičů, z nichž jeden je strojník). V zadní řadě sedadel jsou 4 dýchací přístroje Draëger PA 94 Plus Basic integrované do opěradel, takže jsou hasičům k dispozici kdykoliv i během cesty k zásahu. V kabině je umístěna radiotechnika pro komunikaci při zásahu (vozidlová stanice + 4 ruční stanice), osvětlovací balon, páteřní deska s transportními popruhy, páteřní deska, masky k dýchacím přístrojům, přesnosné svítilny, výstražné vesty, vyšetřovací gumové rukavice a vy neposlední řadě signální baterky pro řízení provozu. V přední části vně kabiny je umístěný lanový naviják s tažnou silou 3500 kg, přídavná mlhová světla, ochranný rám kabiny a sanační lišta s kropicími nástavci nastavitelnými ve všech směrech. Kabina je vybavena topením nezávislém na chodu motoru.
Účelová nástavba je postavena na pomocném rámu. Její konstrukce vychází z technologie montovaných a lepených hliníhových profilů a plechů. V nástavbě se kromě všeho potřebného vybavení nachází i nádrž na hasební vodu o objemu u 4000 litrů, nádrží na pěnidlo o objemu 250 litrů a čerpadlo o výtlaku 2000 litrů/min. při jmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém provozním tlaku 0.8 MPa v nízkotlakém režimu a 250 litrů/min. přijmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém tlaku 40 MPa ve vysokotlakém režimu. Čerpadlo je vybaveno automatickou pístovou vývěvou a umožňuje hasební práce v nízkotlakém i vysokotlakém režimu současně. Pro zásah hasební vodou může čerpadlo použít jak vlastní zdroj (nádrž), tak volný zdroj (řeka, rybník, potok atd.).
Nástavba je klasické koncepce v šesti skříňovém provedení. Skříně jsou kryty roletami s podélnými madly pracovní prostor strojníka v zadní zásti je kryt víkem výklopným nahoru. Po obou stranách se nachází úložné prostory pro technické prostředky a v zadní části je prostor s čerpadlem a jeho ovládacími prvky. U všech postraních rolet jsou k dispozici výklopné stupačky pro usnadnění přístupu do horních polic.V předních roletách se stupačky vklápí po otevření rolety, u prostředních rolet je k dispozici výklopná stěna blatníku a u zadních rolet jsou výklopná víka kryjící plnící hrdla nádrže. Na střeše nástavby jsou nastavovací žebříky, přejezdové můstky na hadice, nádoba s havarijní sobční sadou, ženijní nářadí a dalším vybavení. Vybavení vozu a nástavby je koncipováno s maximálním důrazem na univerzálnost, aby hasiči mohli s vozidlem zasahovat u co nejvíce druhů mimořádých událostí.
Vnástavbě je integrovaný teleskopický osvětlovací stožár o výšce 5 metrů. Dálkově ovládané reflektory 4x 500W jsou otočné v rozsahu 360° horizontálně a 180° verktikálně. V horních bocích nástavby jsou zabudované 50W reflektory pro osvětlení pracovního prostoru okolo nástavby. Výstražné zařízení modré barvy na kabině (výstražná rampa + přední výstražné majáky) v provedení LED, maják na zadní nástavbě je ve stroboskopickém provedení. Výstražná alej oranžové barvy je umístěná na zadní části nástavby a je také v provedení LED.
Ve skříních nástavby je umístěno kromě prostředků pro zdolávání požáru i další vybavení, které hasiči potřebuji při své práci. Jedná se zejména o motorové pily, kalová a plovoucí čerpadla, ženijní nářadí, vysavač na nebezpečný hmyz, osvětlovací stožár a balón, přetlakovým ventilátorem, dýchacími přístroji a dalšími prostředky. Celková váha vozidla s plnými nádržemi je 16 000 kg.
Souhrn technických údajů:
Délka (bez lanového navijáku): 7.350 mm
Šířka: 2.550 mm
Výška: 3.350 - 3.450 mm
Světlá výška pod nápravou: 280 mm ± 5 mm
Brodivost: 500 mm
Hmotnosti vozidla: celková 16.000 kg, užitečná 6.250 kg, pohotovostní 9.750 kg
Typ motoru: Renault Midlum 7.2 l Dxi 7 300.16, přeplňovaný vznětový šestiválec, plní EURO 5
Výkon motoru: 220 kW/300 HP při 2200 ot/min - 1070 Nm od 1200 do 1800 ot/min
Náhon 4x4 s připojitelným pohonem přední nápravy
Převodovka: Mechanická, 12 stupňů vpřed, 2 vzad
Brzdový systém: 4 na sobě nezávislé systémy s ABS
Objem palivové nádrže (nafta / AdBlue): 130 l / 30 l
Maximální rychlost vozidla: 90 km/h (omezovač)
Počet míst k sezení 1 + 3
Nádrž na vodu: 4 000 l
Nádrž na pěnidlo: 250 l
Jm. průtok čerpadla - nízkotlaký stupeň: 2.000 l/min při 0.8 MPa/sac. výška 3m
Jm. průtok čerpadla - vysokotlaký´ stupeň: 250 l/min, při 4.0 MPa/sac. výška 3m
FOTOGALERIE